środa, 14 listopada 2012

Dobro i zło

Dobro i zło należy pamiętać wiecznie. Dobro, ponieważ wspomnienie, że kiedyś nam je wyświadczono, uszlachetnia nas. Zło, ponieważ od chwili, w której nam je wyrządzono, spoczywa na nas obowiązek odpłacenia zań dobrem.
Mikołaj Gogol


Spoglądając wstecz o kilka, kilkanaście tygodni zauważam jak dużo dobrego spotkało mnie od innych ludzi. Ile pomocy, życzliwości, zrozumienia. Ile rąk się wyciągnęło kiedy potrzebowałam pomocy. "Przyjaciół poznaje się w biedzie" jak mówi stare porzekadło.

Ten okres przyniósł też kilka rozczarowań ludźmi, bo ten trudny dla mnie czas poddał ich weryfikacji. Poznałam na ile uważają się za bliskie mi osoby a na ile rzeczywiście nimi są.

Najważniejsze, że w tym kryzysie i tym przełomie w którym nadal jestem, odkryłam że są wokół mnie życzliwe osoby. Że moje przeświadczenie, że jestem zupełnie sama było błędne. To ważna nauka!

1 komentarz:

  1. Dobrze wiedzieć, że można na kogoś liczyć. Ale ludzie też popełniają błędy.

    "- Czy wiesz jakie są najcięższe grzechy twego życia?
    - Popełniłem za wiele błędów, żeby ufać, że nie mylę się kiedy teraz myślę o przeszłości."
    Czesław Miłosz

    Czasami trzeba zapomnieć o przeszłości i dać komuś drugą szansę. A w niektórych przypadkach powinno się dać wiele szans.

    OdpowiedzUsuń