piątek, 23 listopada 2012

Ciasto - baton

Dzisiaj kolejny raz eksperymentowałam w kuchni. Przyszedł czas na słodkie 'co nieco'.
Do miski wlałam:
  • słodzone mleko skondensowane
  • kakao
  • rodzynki
  • suszoną żurawinę
  • suszone śliwki
  • suszone jabłka
  • cynamon
  • kokos
  • pestki z dyni
  • płatki owsiane
  • płatki orkiszowe
  • płatki z amarantusa i quinoi
  • płatki żytnie
  • otręby żytnie
  • otręby owsiane
  • płatki 7 zbóż

Wszystko wymieszałam, wlałam na blachę z pergaminem i wstawiłam do piekarnik na 130 stopni. Piekłam ok godzinę.

Robiłam to ciasto dzisiaj dwa razy z różnymi dodatkami. Jest smaczne i (niestety) bardzo słodkie. Ale na pewno bardziej zdrowe niż batony kupowane w sklepach! Stanowi też dla nich ciekawą alternatywę.

3 komentarze:

  1. Podoba mi się. Można dodać to na co ma się ochotę i za każdym razem może to być coś innego. Ja bym pewnie podzieliła to na kilka małuch blach i zrobiła każdą część tochę inną.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego wychodzi dość mało więc ciężko by to było podzielić na kilka blach.
    Przy pierwszej próbie zrobiłam za rzadką masę i ciasto było BARDZO słodkie.
    Za drugim podejściem zrobiłam je dużo bardziej gęste i smakowało nam dużo bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń